Friday 14 September 2007

Wild World

Dear Malin


Sincerely hope that life is treating you well. All we wanted to tell you is that some very kind words have been written about you at Sonic Magazines homepage. We have copied the text so you can have a look. Kind of nice isn´t it?


" Det fina som är en We Are Soldiers We Have Guns-sjua
Av Johan Jacobsson
fredag 14 september 2007, 12:10

TIPS

Ah, fredag. Sista rycket innan helgen breder ut sig likt ett smörgåsbord; vila, fest, mysbyxeumgänge, sträckdeppande till »Everyday Is Like Sunday«... Det är bara att välja och vraka mellan alternativen. För min egen del kommer de stundande 48 timmarna att bland annat bjuda på upprepat
We Are Soldiers We Have Guns-lyssnande.

Åtminstone misstänker jag det. Ty jag är väldigt We Are Soldiers We Have Guns-peppad just nu. Och anledningen stavas den av
Lavender utgivna sjuan »Wild World«/»Wherever I Lay My Hat (That's My Home)«. Japp, det Cat Stevens- och Marvin Gaye-låtarna som tolkats. Malin Dahlberg - som utgör We Are Soldiers We Have Guns - förklarar intentionerna på konvolutet:

»I recorded them because I wanted for once to be the girl who tells her little boy about the wild world out there, and the gal who is always on the roam. Most of the time, in popular music, only men get to roam and teach. Women in pop lyrics are shelters from the storm, still around the morning after, saying show me show me show me how you do that trick.«

Intentioner jag sluter upp bakom. I den mån en proffstyckande del av patriarkatet får sluta upp bakom något sådant. Nå, redan innan jag tagit del av singeln är den alltså en favorit. Eftersom jag varit fan av We Are Soldiers We Have Guns popmusik ett tag nu är jag dock säker på att jag inte reviderat mina åsikter efter att jag lagt den på skivtallriken. Kan inte klockan ringa hemgång snart?! Den här rödsvartvita vinyl- och kartong-tingesten ligger bara här bredvid mig och kräver att bli spisad!

PS. Vill du kan du lyssna på »Wherever I Lay My Hat (That's My Home)« på WASWHG:s
MySpace. Men personligen anser jag det vara fusk. DS. "



We know that all of the readers don´t understand Swedish but we hope that they understand common sense.

Take care and have a nice weekend!

Love from us at Lavender.

No comments: